dilluns, 26 de gener del 2015

BESCUIT DE MANDARINA

Divendres va caure a les meves mans aquesta recepta de bescuit de mandarina. La seva font és la revista Lecturas. La meva mare és lectora d'aquesta revista. Ja el meu avi li comprava quan era una nena per allà els anys 40-50. Llavors no era la típica revista de safareig de gent guapa. Contenia temes de sus labores, moda i societat de l'època, cuina i, sobretot, el típic capítol de novela rosa. Us he de confessar que jo me la miro. Sempre començo per la pàgina de postres, em salto sus labores i, vaig directament a la gent guapa...jejeje.


Com estem em plena temporada de cítrics he volgut fer aquest bescuit de mandarines que és molt suau i passa xuclant malgrat la quantitat de farina que porta. L'aroma de la ratlladura convida a fer-ne un mos, fins i tot, sense esperar a què es refredi i, a sentir-ne la seva olor escampada per tota la casa.

Aquest bescuit també l' ha fet aquest finde la Isabel de La cuina de la Isabel que encara m´ha de confessar si és lectora de Lecturas...jejeje.

Ingredients
Per un motlle de 20-21 cm
-2 mandarines (2 de grosses o 3 de petites).
-1 ou.
-2 rovells d'ou.
-200 gr. de sucre.
-100 gr. de mantega.
-1 iogurt natural.
-250 gr. de farina.
-12 gr. de llevat en pols.
-sucre llustre.

Preparació
-Prescalfeu el forn a 190ºC
-Renteu les mandarines; eixugueu-les i, ratlleu la seva pell, sense la part blanca, fins a obtenir 2 cullerades. Feu-ne suc  amb les mandarines.
-En un bol afegiu-hi l'ou, els rovells i el sucre. Bateu fins que dobli el volum i blanquegin.
-Seguidament, afegiu-hi la mantega fosa, el suc i la ratlladura de les mandarines.Mescleu.
-Afegiu-hi la farina i el llevat tamisats. Mescleu. I, per últim, afegiu-hi el iogurt natural.
-Aboqueu-hi la massa dins del motlle, prèviamente engreixinat amb oli o mantega perquè no s´enganxi i enforneu a 180ºC uns 35-40 ' aprox. forn de dalt.
-Un cop cuit, el retireu del forn i el deixeu refredar sobre una reixeta. Un cop fred empolsineu-lo amb sucre llustre.

Bon profit!
-

14 comentaris:


  1. Cristina; Molt ben saltat aquest capítol de sus labores i molt ben aprofitat aquest pastís bescuit de mandarina. Sembla ser que per la forma i el contingut que té ha de tenir un gust d'alló tant i tant exquisit¡¡
    Moltes gràcies Cristina per compartir aquestes bones "labors" culinàries. :O)

    ResponElimina
  2. té una pinta exquisita aquest bescuit, no cal ni sucar-lo!! petons

    ResponElimina
  3. M'encanta, m'encanta, m'encanta!!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  4. Que has tingut enveja !!!!!!!!!!!!jajajaja.
    Es la mateixa que vaig fer jo.
    Ara jo no la vaig treure de ninguna revista.
    No se de on la vaig treure, feia temps que la tenia a pendents.
    Molt bona¡¡¡¡¡¡¡¡¡

    ResponElimina
  5. quin bescuit!, amb gustet a mandarina....perfecte!. A casa, la meva mare sempre comprava LECTURAS!, i recordo mirar els vestits de les famoses....aixxx... ara em fan ràbia...però quan veig la revista als quioscs encara m'entra certa nostàlgia!

    ResponElimina
  6. La Isabel continúa sense confessar si llegeix el Lecturas, jejeje.
    Però el cas es que el bescuit es veu molt bo, a mi m'agraden els sabors cítrics i no solament amb el suc, sino amb la pell ratllada que dona més sabor.
    Petons.

    ResponElimina
  7. Què bo ha de ser!!! El gustet de la mandarina queda molt bé als cócs!!!!1
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  8. Ja veus, aquestes revistes amaguen tresors!
    T'ha quedat super esponjós i amb un color molt bonic. Ara mateix en menjaria un bon tall per esmorzar!

    ResponElimina
  9. Hola Cristina! Un bescuit super esponjós i deu tenir un toc boníssim de mandarina. Amb la vista ja em ve la flaire. Una abraçada!

    ResponElimina
  10. Ha d'estar IMPRESSIONANT ... els bescuits amb aroma de cítrics queden molt bé ... uhmmm.
    Feliç setmana.

    ResponElimina
  11. Ideal para comer un trozo en cualquier momento, te ha quedado muy bien y muy apetecible.Lecturas siempre ha tenido buenas y faciles recetas.

    ResponElimina
  12. que esponjós i humit es veu! bo, bo!!! en tinc un de taronja per a publicar,,, com dius s'han d'aprofitar aquestes fruites!! petó

    ResponElimina
  13. caram, caram, piques de pastís amb la Isabel i tot! Fa molt bona pinta i amb mandarina ha de tenir un gust genial!! Petonets, guapa!

    ResponElimina
  14. Deu quedar molt gustós i oroginal, amb la mandarina... Boníssim!
    Marta

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...