diumenge, 1 de juny del 2014

PASTÍS MOUSSE DE IOGURT AMB PERES EN ALMÍVAR I ENCENALLS DE XOCOLATA

Avui hem celebrat l'aniversari del meu pare. Com tots sabeu a casa som fans dels pastissos mousse.Volia que portés fruita i, amb un punt d'originalitat. Buscant, buscant, vaig topar amb el blog Tomillo y Laurel, y otras cosas del comer que té un repertori de pastissos mousse "per donar i vendre". La pera sempre ha lligat amb la xocolata i, això és el que em va decidir a triar la recepta. A més a més, com diu l' autora del blog, el resultat és d'una mousse amb una textura gens empalagosa i, sabor suau a pera.




Ingredients
-Per un motlle o aro de 25 cm.
Per la base
-200 gr de galetes Maria,
-90 gr. de mantega pomada.
Per la mousse.
-6 iogurts grecs
-300 gr. de pera en almívar lleuger.
-200 gr de sucre.
-500 gr. de nata per muntar.
-75 gr. d'encenalls de xocolata.
-1/2 got de llet.
-12 fulls de gelatina(20 gr.)

Preparació
De la base
-Tritureu les galetes fins que tinguin la textura de pols i mescleu-les amb la mantega i aboqueu-les al motlle o aro i feu-ne una base.
De la mousse
-En un bol, aboqueu-hi els iogurts, la pera en almívar amb el seu suc i, el sucre.Tritureu-lo tot amb el túrmix.
-Hidrateu els fulls de gelatina amb aigua freda uns 5'. Transcorregut aquest temps, els expremeu amb la mà a fi de eliminar l´excès d'aigua i els dissoleu en el 1/2 got de llet que haureu escalfat.
-Mentre s´hidrata la gelatina munteu la nata. Un cop muntada, afegiu-hi els encenalls de xocolata i, mescleu-los amb la nata amb moviments envolvents a fi que no s'abaixi. 
-Aboqueu-hi la gelatina dissolta en el bol de la mescla de pera i iogurt. Remeneu a fi que s' integri i, aboqueu-hi aquesta mescla a la nata amb moviments envolvents a fi que no s'abaixi.
-Aboqueu-hi la mousse al motlle i deixeu-ho quallar en la nevera 4 hores abans de la seva consumició. Com sempre, les mousses són millor fetes d´un dia per l' altra perquè també s´amalgamin tots el sabors.
-Abans de servir decoreu al gust.



Bon profit!

8 comentaris:

  1. Una buena tarta mousse de pera y ademas muy bien decorada y apetecible con solo verla¡¡
    Buena semana

    ResponElimina
  2. Uau!! Pedazo pastís!! Aquest me l'apunto, això és tot un luxe dolç!

    ResponElimina
  3. Ostres Cristina, quin pastís!!! espectacular!!! ens falta el tall per veure les peres...! queda apuntat!petó

    ResponElimina
  4. Un pastís perfecte per una celebració! Petons

    ResponElimina
  5. Moltes felicitats al teu pare!! Haurà gaudit molt amb aquest pastís tan xulo que l'hi has fet. Ha d'estar molt bo.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Els gustos de casa teva i els de casa meva són molt semblants, a casa també triomfen les mousses :)
    Et teu pare segur que va quedar encantat amb el pastís, t'ha quedat espectacular!!!
    I la combinació de pera i xocolata és un clàssic sensacional.

    ResponElimina
  7. Aquest pastís deu ser boníssim, peres i xocolata... ummm! molt bo! No coneixia el teu blog, si tot és com aquest pastís m'encantarà segur així que vaig a fer una ullada... Jo també tinc un blog, si em vols visitar em farà molta il.lusió, em trobes aquí

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...