dilluns, 18 de març del 2013

PASTÍS TATÍN DE POMA

Després de fer la crema anglesa (aqui) em vàren venir ganes de fer una tarta tatín de poma, tendre i amorosa pel paladar.



Ingredients
Per a un motlle de 20 cm
-1 làmina de pasta brisa o fullada.
- 8 pomes golden o reineta.
-50 gr. de mantega.
-150 gr. de sucre.
-1 llimona.
-canyella en pols.
-1 ou

Preparació
-Talleu la poma a quarts.
-Feu un caramel amb la mantega i 100 gr. de sucre. Afegiu-hi primer la mantega i quan faci butllofes afegiu-hi el sucre.
-Seguidament col.loqueu els quarts de poma en la paella amb un raig de llimona  i els coueu a foc lent fins que la poma estigui tova, no desfeta.
-Preescalfeu el forn a 200ºC.
-Ruixeu una mica el motlle amb el caramel que us quedi en la paella.
-Col.loqueu els quarts de poma en el motlle ben apretats de manera que la part exterior toqui el motlle i la part del cor quedi cap amunt. Afegiu-hi la resta del sucre i canyella en pols.



-Esteneu la làmina de brisa o pasta fullada; la talleu un parell de cm més gran que el tamany del diàmetre del motlle; el col.loqueu sobre les pomes; el punxeu a fi que es bufi el menys possible durant la cocció i  abrigueu el motlle de tal manera que els cantons de la làmina quedin entre el motlle i les pomes; pinteu la làmina amb l´ou.



-Enforneu a 200ºC, dalt i baix, fins que la massa estigui daurada. (Jo l´he enfornat al 3 esglaó del forn).
-Retireu del forn.Deixeu entebeir uns 5' abans de desemmotllar-la sobre el plat on es servirà. Passeu un ganivet pels voltants del motlle a fi que no s´enganxi i pugui desemmotllar-se bé.
-Servir tèbia o freda.

 

Bon profit!

23 comentaris:

  1. Veig que has seguit el meu comentari de la recepta anterior d´acompanyar la crema anglesa amb la tatin de poma... ara fa molt temps que no en faig, i m´has fet venir ganes.. Bonisssisssima!!! petons,

    ResponElimina
  2. Eps, que m'has llegit el pensament??? Precissament el meu home m'ha demanat una tarta de poma pel proper cap de setmana, a veure si li faré aquesta??? Petonets. Yolanda.

    ResponElimina
  3. Sempre que veig tatin als restaurants me la demano, em xifla! Quines ganes de menjar-ne...
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Aquesta tarta a casa ens encanta, i ara m'has fet recordar que fa temps que no la faig, 'hi poso ja!

    ResponElimina
  5. para mi es una de las mejores tartas,siempre gusta.
    Te ha quedado muy bien
    bona setmana

    ResponElimina
  6. Una tarta bonisima !!! Ara hem recordes que n'hauria de tornar a fer.
    Petons

    ResponElimina
  7. m'encanta la tatin....i mira que mai l'he fet, crec que quan m'hi posi innovaré i la faré de mango o vés a saber que! jeje petons

    ResponElimina
  8. Mmmm com m'agrada aquest pastís! petons

    ResponElimina
  9. et pots creure que no he fet mai una tatin???? amb el que m'agraden!!! petonets

    ResponElimina
  10. Quina gana al veure la tatin!! A casa ens agrada molt i la fem tot sovint!! Però nosaltres torrem més el caramel i queda més fosqueta!! Segur que amb la crema anglesa us vàreu llepar els dits!!
    Petons i bona setmana. MAR, de EQNME

    ResponElimina
  11. Tot un clàssic sensacional que no passarà mai de moda.
    I acompanyada de la crema anglesa encara més bona....

    ResponElimina
  12. M'encanta la tatin!!! Jo a casa la faig molt, i la faig com tu, coent la poma al forn, i no a la paella com fan en moltes receptes!! Queda boníssima i amb la crema anglesa ha de ser de luxe!

    ResponElimina
  13. Molt bona la tarta Tatin.
    M'has fet entrar ganes de fer-la,fa molt temps que no la faig.
    Jo la faig amb poma reineta o també es molt bona amb peres i canyella.
    Boníssima¡¡¡¡¡

    ResponElimina
  14. Cristina,
    El dissabte he de fer un pastís de poma, perquè m'has fet agafar ganes. Vaig al mercat i el pagès en té unes de molt bones. Com diria la meva amiga Tere: fijo que la hago!
    Nani

    ResponElimina
  15. Ja possats amb un troç de gelat de vainilla. Encara que sense també me la menjaría de gust, tan suau com queda, m'agrada.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Una de les millors!!! A mi em xifla i mai dic que no. Petonets

    ResponElimina
  17. Cristina
    T'ha quedat fantàstic aquest Pastís tatín de poma.

    ResponElimina
  18. Un gran clàssic que mai falla. Quan se'n menja, és difícil no repetir.

    ResponElimina
  19. Es una de les receptes que tinc pendents, encara no he trobat el moment, i mira que ha de ser molt bona. T' ha quedat preciosa!

    ResponElimina
  20. Fa temps que tinc ganes de fer-la, t'ha quedat molt bé, crec que tardaré ben poc en comprar les pomes.
    Una abraçada

    ResponElimina
  21. Uhmmm!! Que melosa!! Té una pinta deleiciosa.
    Petonets :-)

    ResponElimina
  22. Jo també fa temps que no la faig!!! i mira que està bona!!! bona setmana i bona mona!

    ResponElimina
  23. Pots creure que no he fet mai cap taten!!!
    Bona Pascua...
    Petonets.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...