dimecres, 19 de desembre del 2012

PASTÍS CREMÓS DE XOCOLATA

Aquest és el pastís ideal per acabar un dels molts aperitius de Nadal que aquesta setmana tots en gaudim: un pastís cremós de xocolata que agrada a tothom. La recepta és molt fàcil de fer i la vaig extreure del programa CUINES de TV3, edició de divendres, on una pastissera casolana el va preparar.



És d' aquells pastissos fàcils i agraïts de fer i el que més sobta és que no embafa gens i passa xuclant. Per tant, es pot consumir perfectament després d´aquells àpats una mica contundents d'aquesta època de l'any i, de pas, acontentar els més xocolaters.

Ingredients
Per a 4-6 persones (talls grans)
Motlle 22 cm.
-200 gr de xocolata 70%
-200 gr. de  mantega.
-5 ous.
-250gr de sucre.
-1 cullerada sopera de farina.

Preparació
-Preescalfeu el forn a 190ºC de dalt i de baix.
-Foneu al bany maria la xocolata amb la mantega.
-Fora de foc aboqueu-hi el sucre a la crema de xocolata. Amb les varilles remeneu bé fins que el sucre quedi integrat. Si no se us queda del tot desfet no patiu ja que amb la cocció del forn s´acabarà desfent. Deixeu entebeir uns 3-5'.
-Seguidament, aboqueu-hi els ous, un per un i la farina tamissada. Mescleu fins que quedi una crema homogènïa.
-Prepareu el motlle untat amb mantega i, si en teniu de cacau en pols també l´embarduneu amb aquest.
-Aboqueu-hi la crema de xocolata i l´enforneu a 190ºC(dalt-baix). El pastís ha de quedar lleugerament tremolós del mig ja que s´acaba de quallar en fred. La recepta original parla de 22' de cocció

-Moment Bufet de postres
Què vol dir lleugerament tremolós del mig? Aquest pastís l' he fet dues vegades. La primera vegada el vaig  coure 22'. Estava tremolós del mig, semblava un llac però el temps no era suficient pel meu forn. No es va acabar de quallar i em va quedar com un coulant en format pastís. Això sí, una delícia impagable. 
El segon el vaig deixar més temps a 190ºC uns 30'. Vaig fer la prova de l'agulla, es veia cuit i del mig l´agulla no sortia seca: estava una mica tremolós. Fora de forn se'n va quallar al refredar-se i el tall va quedar molt net sense que la xocolata regalimés com en el primer pastís.

Bon profit!

19 comentaris:

  1. Tiene una pinta increible! Se ve muy jugoso! Besoss

    ResponElimina
  2. Nennnaaaa!!!! De xocolata i cremoset de dins!!!!!
    Jo vinc a postres el dia de Nadal!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  3. Un pastel bien cremoso y con ese punto humedo que a mi me gusta.
    Cristina Bon Nadal

    ResponElimina
  4. A vegades costa trobar el punt just de cocció a aquests pastissos de xocolata que volem que quedin humits. O massa poc o ens passem... Però al final l'has clavat, perquè té una pinta espectacular.

    ResponElimina
  5. T'ha quedat molt temptador, Cristina. M'ha recordat una mica el brownie, pot ser? Això de la prova de l'agulla sempre és una expressió que m'ha agradat! ;-) Petons

    ResponElimina
  6. I tant que es veu cremós, es tota una temptació!
    Petons.

    ResponElimina
  7. mare meva quina pinta!! és com un brownie-coulant! per a xocoaddictes això és una bojeria! me n'han vingut ganes a mi i tot de tasta¡l...i què fàcil!! apuntat! petons

    ResponElimina
  8. Aixxx un pastís com aquest al meu davant i no dura ni 5 minuts! La versió poc cuit tipus coulant em fa venir saliveres!
    Una abraçada i bones festes.

    ResponElimina
  9. Si no té farina! m'encanta i m'agrada molt la decoració que li has fet, una monada.
    Bones festes!!!

    ResponElimina
  10. Quina bona pinta!!! Ha de ser supercremós.....mmmmmmm.....!!!!I potent de xoco!!!
    Salut!
    Olga

    ResponElimina
  11. Quina bona pinta!!! aquest és dels meus! en tinc un a punt per fer similar!!bones festes i petonets!

    ResponElimina
  12. Que pinta más buena y todo de chocolate riquísimo. Acabo de conocer tu blog y me gusta, con tu permiso me quedo como seguidora y te invito a visitar mi blog.
    Felices Fiestas
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  13. Ta quedat espectacular, ja mel veig a taula Ummmm
    Petons

    ResponElimina
  14. Aquest tall de pastís cremós de xocolata te de ser molt bo.
    Bones festes!!!

    ResponElimina
  15. Aquest pastís, més o menys tremolós, segur que està molt bo.

    El xocolata m'agrada molt. Dius que no embafa, però com que jo en menjaria més d'un tall, doncs...

    ResponElimina
  16. No vaig veure el programa, però les receptes sempre són fantàstiques!!!!
    M'agrada molt aquest pastís, i es que la xoxolata m'apasiona.
    petonets, i bon nadal, Cristina.

    ResponElimina
  17. Cristina,
    Que bo, quinta pinta. Jo també em miro les receptes de TV3 i me'n guardo alguna. Com aquesta que has fet, val la pena anotar-les.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
  18. Jo l'he fet hi de veritat que queda molt cremos
    petonets !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  19. Hola! Dissbte vaig fer aquest pastís per un aniversari i va agradar molt!
    Jo el vaig tenir els 22min clavats i va quedar bé. Realment, depen del forn i s'ha de vigilar de no passar-se.
    Felicitats pel blog!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...