diumenge, 4 de novembre del 2012

PASTISSETS

Els pastissets són una llèpolia típica de les Terres de l'Ebre, de la zona muntanyenca de Terol i nord del País Valencià. Recordo tornar dels meus viatges per aquelles contrades carregada de capses de pastissets. La Mireia Carbó en una de les últimes classes impartides en el CLUB CAPRABO va elaborar els famosos pastissets. Els companys que van assistir i que van provar els pastissets van quedar encantats, sobretot, en comprovar la seva fàcil elaboració.

 

La meva recepta és d´aquelles que un les troba entre un munt: redactada a mà, mig esgrogueïda i que algú te l'ha passada però ja no saps qui, ni quan ni com... Al veure la recepta de la Mireia Carbó, que una companya em va passar, vaig comprovar que no hi havia cap diferència i vaig tirar pel dret aviam quina sorpresa em donava la recepta mig esgrogueïda....Aquesta ha estat la meva aportació a la Castanyada d'enguany.

Ingredients
Per a 14-16 pastissets
-550 gr. de farina.
-250 ml. d'oli d'oliva verge.
-65 ml. d'anís.
-60 ml. de moscatell.
-ratlladura de llimona.
-400 gr. de cabell d'àngel.
-sucre gra.

Preparació
-Preescalfeu el forn a 200ºC
-En un bol mescleu l´oli juntament amb l´anís,el moscatell i la ratllaudra de llimona. Afegiu-hi de mica en mica la farina.
-Quan estigui tot lligat i quedi una massa homogènia feu boletes amb la massa i les poseu entre dos fulls de paper de forn les pressioneu amb la mà  i. Passeu el corró i feu-ne una rodona de 10 cm i de 3-4 mm amb un talla pastes o un estris que us pugui anar bé.
-Farciu la massa amb cabell d'àngel; doblegueu el pastisset amb l´ajut del paper de forn i el segelleu.
-A mesura que aneu fent els pastissets els col.loqueu en una safata de forn folrada amb paper de forn.
-Els coeu a 180ºC; forn de dalt i de baix fins que estiguin dauradets. Jo he necessitat 30'
-Quan estiguin tebis els arrebosseu amb sucre gra i...llestos.

 

Bon profit!

28 comentaris:

  1. T'han quedat perfectes!!! encara no el he fet, hauré de diexar passar un temps, desprès dels panellets... ja,ja,ja...
    Petonets

    ResponElimina
  2. Com t’agraden les llaminadures tradicionals. Aquestes fam bona pinta
    Bona cuina

    ResponElimina
  3. T'han quedat perefectes i ben bons que estàn. Jo també tornava carregada de les Terres de l'Ebre amb capses de pastissets.
    Petons.

    ResponElimina
  4. Si comences a menjar-ne segur que no pares!!! Quina pinta! Petons

    ResponElimina
  5. Que bons, no fa gaire me'ls estava mirant per fer-los, es que el cabell d'àngel m'agrada molt.
    Una abraçada

    ResponElimina
  6. Boníssims pastissets, i amb el cabell d' angel, mmmm....

    ResponElimina
  7. Molt be aquest pastissets, t'han quedat perfectes.

    ResponElimina
  8. Te han quedado muy bien y son mis favoritos,me encantan¡¡
    bona setmana

    ResponElimina
  9. Ostres, m'has fet pensar que em queda un pot de cabell d'àngel de l'any passat. L'aprofitaré amb aquesta recepta.
    Gràcies. Feliç setmana,
    Nani

    ResponElimina
  10. Realment és una recepta molt típica per aquestes terres, jo he tastat els de Terol i són molt bons!!! A veure si en faig un dia a casa amb la teva recepta!!

    ResponElimina
  11. Semblen boníssims, Cristina! Sempre dóna bones idees, la Mireia!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que són bons Marina...La meva cunyada es va endur els que van sobrar cap a casa. I això que se´n va fer un fart de menjar-ne.

      Elimina
    2. Si es verdad, pero es que estaban de vício!! Con ese postre no pude resitirme. Para mi, de todos los que he podido probar el mejor!! pero no traigas mas.... jejeje

      Elimina
  12. MMMmmmmm...tenen molt bona pinta. Han de ser boníssims!!!!
    Jo tinc pendent de publicar la recepta de pastissets que fa la meva sogra. És la recepta dels que ella sempre ha fet a casa, a Benifallet. La confitura que prepara ella porta dos tipus de carabassa i ametlla. Són...exquisits!!!!
    Salut i petons,
    olga

    ResponElimina
  13. Tú i les receptes tradicional!!! Em sembla fantàstic, res millor que el de sempre. Jo els vaig fer una vegada i van encantar, però a mi, el cabell d'angel no m'agrada gaire i per aixó no en faig...jeje.
    Petonets guapa...

    ResponElimina
  14. Uuaauu quina pinta que tenen noia!! mare meva no pararia de menjar-me'l, i amb cabell d'àngel! t'han quedat de cine! petons

    ResponElimina
  15. Una pinta fantàstica i farcits de cabell d’àngel Ummmmm Son dels de no parar
    Petons

    ResponElimina
  16. Que bona amb cabell d'àngel!! El que pagaria ara per menjar-me'n un amb el café.
    M'encanten. Petons. MAR, de EQNME

    ResponElimina
  17. Quina casualitat... porto dies buscant la recepta je je je! al final li he demanat a la meva veïna que és de Rasquera! ja ja ja!!!. Vull fer-la però encara no he trobat el moment... estan boníssims!!
    Salutacions, Sandra.

    ResponElimina
  18. el meu pare cada cop que va a Tortossa ens en porta!!! m'encanten. T'han quedat genial. petonets

    ResponElimina
  19. Llàstima que no vinguessis a la classe, però la veritat és que t'han quedat igual de bé!
    Segur que van ser el complement perfecte per celebrar la castanyada!

    ResponElimina
  20. Fantàstics aquests pastissets!!!!!!!!!
    T'han quedat perfectes, iguals que els de la Mireia.
    Ara que no,ens sent, segur que mes bons.......jejeje
    Petonets

    ResponElimina
  21. Són boníssims els pastissets... i per la castanyada, farcidets de carabassa escalivada... una delícia!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  22. No saps com m'agraden! El meu pare ens en porta, ja t'ho ha dit la Judith, i m'he de controlar perquè no puc parar!
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  23. És com recuperar un clàssic! T'han quedat molt bé.

    Fa molt de temps que no menjo cabell d'àngel, ni en pastissets, ni en cap altra format.

    ResponElimina
  24. M'encanten aquests pastissets tradicionals. Aquí a Mallorca feim servir el cabell d'àngel sobretot per farcir els rubiols de Pasqua, que són uns pastissets també en forma de mitja lluna. Solem farcir-los, a més de cabell d'àngel, de crema, de confitura d'albercoc, de pasta d'ametlla, de moniato torrat, de codonyat...

    ResponElimina
  25. Hola Cristina guapa tu

    Jo els he menjat però mai he fet la recepta, amb permís la copio
    mil petonets dolços Susanna

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...