diumenge, 7 d’octubre del 2012

MACARONS

Ahir vaig assistir al taller de macarons que va impartir en Narcís, de La lionesa,.Tenia moltes ganes de conéixer l´elaboració dels macarons, tant de moda últimament. Anava amb la idea preconcebuda que són, millor dit, èren molt difícils d'elaborar, però totes les pors es van esvair quan em vaig posar a mans de les explicacions d'en Narcís. Segons, ell, els secrets perquè una bona remesa de macarons sigui un èxit són: d´una banda, que la merenga estigui molt ben muntada i, d' altra,el forn que és un dilema personalitzat, ja que cada forn és una família.



Ingredients
Base
-200 gr de farina d' ametlla.
-200 gr de sucre.
-68 gr de sucre llustres.
-68 gr. d'aigua*.
-6 gr. d'albúmina*
* Podeu substituir aquest dos ingredients per 74 gr. de clares.
Per la merenga
-200 gr. de sucre.
-88 gr. d´aigua.
-6 gr.d'albumína*
-60gr. d'aigua.*
-4 gotes de llimona.
-1 pessic de sal. 
*Podeu substituir-los per 74 gr. de clares.
Pel xarop de merenga (almívar)
-150gr. de sucre.
-66 gr d'aigua.
Farciment
-75 gr. de nata.
-250 gr. de cobertura de xocolata negra.
-3 cullerades de cafè soluble.

Preparació
De la base,
-Tamisseu la farina d'ametlla, afegiu-hi el sucre i reserveu-lo.Dissoleu l'albumina amb l´aigua.(o 74 gr. de clares muntades).Quan estigui ben integrada la mescleu amb el sucre i la farina d'ametlla
-Seguidament, afegiu-hi tres cullerades de postres de cacau. Reserveu la massa.
De la merenga;
-Prepareu l´almívar a 118ºC. Mentrestant, dissoleu l'albumina amb l´aigua. Munteu-lo fins que arribi a punt de neu.(o 74 gr. de clares muntades).
-Seguidament, afegiu-hi l´almívar a l'albumina (o a les clares que s´estan muntant), a poc a poc i a raig fi, i continueu remenant una bona estona.
-Quan la merenga estigui ben muntada, la mescleu, amb la massa d´ametlla i cacau que heu reservat, i amb moviments suaus i envoltats del  mig cap enfora.
-Farciu una màniga pastissera amb la massa.
-En un silpat o sobre paper de forn, formeu peces de 3 cm de diàmetre.Doneu uns cops al cul de la safata i deixeu-lo reposar d'uns 30 a 60'. Quan faci una crostra ja estaran llestos per enfornar.
-Forn preescalfat 155-160ºC.Coueu de 10a 13'. Un cop cuits deixeu-los refredar en la mateixa safata d' 1 a 1 1/2 h.Quan estiguin freds farciu-los.
-Es poden guardar a la nevera tapats amb paper film per l´endemà per farcir-los el mateix dia del seu consum.
Farciment
Foneu al bany maria la cobertura de xocolata. Poseu-hi al foc la nata i tres cullerades de cafè soluble fins que arrenqui el bull. Tot seguit, ho barregeu amb la cobertura de xocolata blanca i ho deixeu refredar. Ho podeu refredar en la nevera.

Nosaltres en el taller vàrem fer una pasta trufada de pistatxo i també, de trufa, a més a més de la que es detalla en la recepta.



Sabieu que els macarons es van crear a Itàlia en el segle XV?



Bon profit!

32 comentaris:

  1. Apa, quina xulada de macarons! Amb aquest mestre no m'estranya que surtin tan bé!
    Petons
    Sandr

    ResponElimina
  2. Tenen fama de complicats, pero ho millor es fer un taller de la ma d'un gran expert com es en Narcís. El resultat ja es veu, t'han quedat molt bé.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Fantasticos Cristina,las recetas del Narcis no fallan.
    No sabia que se habian creado en Italia en el siglo XV.
    Y tienes razon la clave esta montar perfecto el merengue y en el horno que cada uno es un mundo,y los tiempos se han de adaptar al de cada uno.
    me encantan los macarons¡¡
    bona setmana

    ResponElimina
  4. Hola Cristina!
    Vas poder estar per tot, per l'elaboració, per les fotos, per recordar-ho fil per randa... Felicitats! Una xulada de fotos també.
    Saps avui amb el farcit que va quedar ahir n'hem fet més, he, he
    Un matí exel·lent gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Núria, gràcies! Jo hi poso els cinc sentits, ja ho saps! Va ser un plaer,com sempre!

      Elimina
  5. Hola Cristina
    Ha estat un plaer haver compartit amb vosaltres aquest taller. Amb l’entusiasme que hi heu posat no podia sortir res malament
    Gràcies per tot

    ResponElimina
  6. T'han quedat preciosos, a veure si m'hi poso i tinc la mateixa traça que tu!

    ResponElimina
  7. Només puc fer un comentari: ooooooooohhhhhh!!!!!! Tinc moltes ganes de fer macarons, però em fan força respecte!! Tothom diu que no són tan difícils però.... fan respecte!! Hauré de provar!

    ResponElimina
  8. quina passada i quina enveja!! com m'agradaria poder fer-ne, és més que un repte, és una aspiració...

    ResponElimina
  9. Esto ya son palabras mayores, ya de profesional total. Te felicito ,expectacula !!

    ResponElimina
  10. Cristina, que bé que ho vam passar fent el taller i quin mestre pastisser!! Felicitats pel blog. Les fotos t'han quedat precioses. Susanna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Susanna; espero coincidir en un altra taller amb vosaltres.

      Elimina
  11. Jo no podré fer macarons fins que no canvii i de pis i de forn... és un desastre! Petons!

    ResponElimina
  12. t'han quedat perfecteeees!! jo em veig incapaç....algun dia potser!! jeje petons

    ResponElimina
  13. uau!!! Quina meravella, Cristina! Te n'has sortit súper bé! Carai, tu, ja comences a ser tota una professional!!! Petons

    ResponElimina
  14. Ets una gran repostera! Et surt tot genial! Quines fotos més maques! Petons

    ResponElimina
  15. Acabo de descobrir el teu blog i ja m'he fet seguidora, m'encanta! A més aquesta entrada de macarons és una de les meves debilitats, i no hi ha manera que em surtin bé!!!
    Bé, et deixo el link del meu blog per si hi vols donar un cop d'ull iperpostresblogdepostres.blogspot.com
    Montse.

    ResponElimina
  16. Hola Cristina guapa tu

    nena que macos, i segur que amb un sabor de super hummmm

    anoto la teva formula, doncs sabes?, no els he fet mai
    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  17. AAAiiiixxx...no sé jo si m'atreviré a fer macarons!!!! Trobo que és molt difícil......
    Tenen una pinta deliciosa!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  18. Ohhhh que macos i quina feinada hi veig. T'han quedat un color maquíssim!

    ResponElimina
  19. A mi em continuen semblant molt difícils de fer, sobretot si han de quedar així de perfectes.

    ResponElimina
  20. T'han quedat perfectes!!! les receptes d'en narcís mai fallen.
    Petonets

    ResponElimina
  21. Deu ni do, Cristina....força profesional !!!...la meva enhorabona !!!..tens traça per la pastisseria. Continua així !!!

    ResponElimina
  22. ..clar que amb el Narcís d'ajudant...tot és més fàcil, eh?

    ResponElimina
  23. T' han quedat preciosos. La veritat és que mai n' he fet.

    ResponElimina
  24. Uau, us van quedar molt bé!!!!
    Després del meu stage amb l'Enric Rosich, crec que trigaré molt a fer macarons a casa, je je je...
    El farcit de festucs ha de ser bo de veritat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El farcit de festuc és super meló. Tu si que em vas fer una bona remesa de macarons, oi?

      Elimina
  25. Mmmhh! Que bons! Jo també vull provar de fer-los!

    ResponElimina
  26. Què bons, què delicats i que saborosos..., però que difícils de fer!

    ResponElimina
  27. Perfectes, macos, encantadors, ho tenen tot! Amb el Narcís, èxit garantit eh?? PEtons

    ResponElimina
  28. Quins macarrons mes originals!!!!!!!
    Ui! es veritat et falta una R, jejejeje
    Petonets, tan quedad molt guais.....

    ResponElimina
  29. T'han quedat fantàstics!!!! sempre m'ha fet por fer-los... ho hauré de provar!ah! avui surts a comacasa-res.. !

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...