divendres, 21 de setembre del 2012

MAGDALENES

Aquí les tenim! Les magdalenes d'en Xavier Barriga. A principis de setembre, l' Helena, Acabat de Fer, després de fer unes quantes fornades al mes d´agost, que té el seu mèrit, ens va "obligar", sí, "obligar" a passar per aquesta experiència de fer unes magdalenes d´autèntic forn de pa, d´aquestes que: sí, sí  sí, que pugen!!! i que et deixen un somriure de satisfacció impagable. 
Una amiga blocaire em va regalar el llibre del forner "PAN.Hecho en casa y con el sabor de siempre" i, tenia ganes d´estrenar-lo..."Ara no ets la única que no el tens" em va dir.  És un dels millors regals que m´han fet...No tenia cap excusa.


No conec cap blocaire del meu entorn que no les hagi fet...I si vaig errada...mans a l' obra!

Ingredients
Recepta per a unes 12 magdalenes.
-2 ous grans
-175 gr de sucre.
-60 ml de llet.
-190 ml d'oli de girasol.
-210 gr de farina.
-5gr.de llevat.
-Un pessic de sal; canyella en pols i ratlladura de llimona.

Preparació
-Bateu els ous amb el sucre amb les varilles elèctriques fins que doblin el volum i quedin molsosos.
-Mescleu l´oli amb la llet i afegiu-lo al batut d'ou i sucre. Ho bateu a marxa lenta amb les varilles.
-Prepareu la farina i incorporeu-hi  el llevat, la canyella, la llimona ratllada i el pessic de sal. Afegiu-ho al bol amb la preparació i bateu a marxa lenta.
-Quan hàgiu obtingut una mescla homogènia; bateu amb la marxa ràpida durant 2 ó 3 minuts.
-Tapeu el bol amb paper film i deixeu-ho en la nevera mínim una hora. Jo les vaig deixar 24 hores. De tarda a tarda.
-Preescalfeu el forn a 250ºC.
-Amb una mànega pastissera o amb una cullera ompliu les càpsules de paper fins a 3/4 de la seva capacitat. (60gr. aprox). Empolsineu-les amb sucre gra per sobre.
-Enforneu les magdalenes. Segons en X. Barriga a 210 gr entre 14-16'. Jo en el meu forn sense ventilador, les vaig enfornar: forn de baix 15' i forn de dalt i de baix 5' últims.
-Les podeu farcir amb crema de xocolata, pastissera, amb fruïts secs...
Bon profit!

29 comentaris:

  1. Quina bona pinta!! Sí que semblen magdalenes de forn, eh!?
    Ja sé què fer diumenge per esmorzar, l'aroma de la cuina els despertarà :)
    Hahahaha

    Petons! :D

    ResponElimina
  2. Sucadetes amb cafè, unes magdalenes com aquestes, les de tota la vida i que es deixin de sofisticancias, jejejejeje.
    Pensaba que avui ens voriem a Bon Preu.
    Petons

    ResponElimina
  3. Caram...quines amigues blocaires!!!
    Ara soc jo la unica que no les te publicades!!! I aixó que les he fet un munt de vegades...jaja
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Ohhhhh, que bé t'han quedat, tenen tota ka pinta de ser molt esponjosas.
    Pensava que avui t'anava a coneixer, a veure si la próxima hi ha sort.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Aquest llibre és una petita joia, ho seria ja només per la recepta de les magdalenes que no falla mai!!!
    T'han quedat perfectes.
    petonets

    ResponElimina
  6. T'han quedat perfectes .......un deliciós esmorzar.
    petons

    ResponElimina
  7. Són precioses! I m'encanta que les hagis fet, ara m'entendràs molt millor la passió que tinc a fer-ne.
    Una abraçada!
    nuri

    ResponElimina
  8. Això sí que son magdalenes de pastissera.!!!
    Bona cuina!

    ResponElimina
  9. La recepta del Xavier Barriga no falla mai, je je je... t'han quedat sensacionals!

    ResponElimina
  10. Perfectes, ara m'has fet agafar ganes de fer magdalenes! Una abraçada!

    ResponElimina
  11. Quina perfecció més absoluta aquestes magdalenes... tan és així que es mereixen un regalet, elles i tu és clar :)
    http://www.graelladesucre.blogspot.com.es/2012/09/premi-primavera.html

    ResponElimina
  12. A casa sempre les fem, queden fantàstiques!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  13. Des que les vaig descobrir que la reepta s'ha quedat com a permanent a casa, en Xavier Barriga és tot un mestre! T'han quedat melosetes i precioses amb aquest barret;) Gràcies per confiar en mi, jeje
    Petons!

    ResponElimina
  14. eiii doncs jo encara no les he fet!! i si, tinc la recepta! jjaajajaja com dius, mans a l'obra, no puc fallar!!! amb aquesta pinta que tenen....petons

    ResponElimina
  15. Les provaré de fer segur, perquè a casa les magdalenes són un deliri!!! Jo en faig unes que pugen, i tinc la recepta penjada al blog, però provarem aquestes a veure quines ens agraden més!

    ResponElimina
  16. Hola Cristina guapa tu

    Aquest Sant Varó te unes receptes.....que bones veritat ?
    mil petonets susanna

    ResponElimina
  17. Estan perfectes. Les magdalenes m'agraden molt, soles o sucades amb cafè amb llet o acompanyades d'una bona xocolata.

    ResponElimina
  18. Han quedat estupendes! No se qui es en xavier barriga, però m'hauré de posar al dia.
    Una abraçada

    ResponElimina
  19. fantasticas estas magdalenas y es que las recetas del Xavier no fallan.
    siento que por culpa de Renfe no pudieras llegar a la clase del viernes.
    bona semana

    ResponElimina
  20. Doncs jo encara no les he fet ;-( M'hi hauré de posar ràpidament!! ha ha ha. Petonets, guapa!

    ResponElimina
  21. Perfectes. Aquestes són les Magdalenes, les millors. T'han quedat perfectes
    Molts petons
    Rosa Maria

    ResponElimina
  22. Quina temptació!. Compri aquesta primavera passada uns motlles per fer magdalenes, i els tinc aquí, morts de riure en un armari. Crec que aquest cap de setmana cauen aquestes delícies.

    ResponElimina
  23. Jo també les vaig veure i, tens raó, sembla que si no fas aquestes magdalenes no ets ningú al món blocaire. T'han quedat espectaculars, la veritat!

    ResponElimina
  24. A la Violeta li encanta menjar magdalenes amb xocolata. Si veu aquestes...
    Nani

    ResponElimina
  25. D'aparador!!! T'han quedat genials!!! Nosaltres també les hem preparat jejeje...
    Petons

    ResponElimina
  26. Boníssimes. Jo he provat moltes receptes de magdalenes i aquesta és la unica que m' ha funcionat. Ja no en faig de cap altres.

    ResponElimina
  27. Les he fet aquest cap de setmana i són boníssimes !!! :-)

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...