dimecres, 5 de setembre del 2012

LLET MERENGADA

Aquest llet merengada la vaig preparar abans de marxar al Marroc, en plena onada de calor. La publico per si encara us ve de gust alguna beguda fresqueta.




Ingredients
-1 litre de llet.
-250 gr de sucre.
-1 pell de llimona.
-1 branca de canyella.
-2 clares d´ou.
-canyella en pols.

Preparació
-Escalfeu la llet amb el sucre, la pell de llimona i la branca de canyella. Remeneu de tant en tant perquè el sucre es dissolgui.
-Quan arrenqui el bull deixeu bullir la llet un parell o tres de minuts.
-Retireu del foc el cassó, tapeu-lo i deixeu infusionar la llet fins que es refredi.
-Un cop freda, coleu la llet,retireu la pell de llimona i la branca de canyella i aboqueu-la en un recipient apte per congelar.
-Mantingueu la llet durant dues hores en el congelador. Transcorregudes aquestes dues hores, munteu les clares i les afegiu a la llet.
-Cada mitja hora bateu amb una forquilla a fi de trencar els cristalls. Serviu a punt de granissat amb un polsim de canyella en pols.



Bon profit!

25 comentaris:

  1. i tan que ve de gust aquesta llet merengada fresqueta.

    ResponElimina
  2. Por supuesto que apetece!!! me bebía un vasito ahora mismo ;). Besos.

    ResponElimina
  3. Sempre venen bé les teves propostes fresques! Mira que si l'haguessis tingut al viatge. Hummmmm!

    ResponElimina
  4. Sembla que tornen a pujar les temperatures, aquestes begudes sempre venen de gust!!!! ben bona.... petons,

    ResponElimina
  5. No sabia que la llet merengada (que em pirra) portava clares d'ou.
    Creus que la podríem fer amb la geladora, o quedaria massa glaçada? Bé ho provarem i si ens passem serà gelat de llet merengada, que també m'encanta!
    petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Alba, la merenga es fa amb clares d'ou i la llet,tal com diu el nom, és merengada. Per tant, s' han d´afegir les clares per assolir aquesta textura.

      Elimina

  6. Cristina; La veritat que a mí em va molt bé, doncs ahir vaig anar a buscar la llet -de vaca i fresca- i t'ho prenc com a proposta de fer-la.
    Salutacions Cristina¡¡ :-D ;-D

    ResponElimina
  7. Jo la faig però sense les clares i em queda bona. De totes maneres la faré com dius, segur que encara queda millor...
    Nani

    ResponElimina
  8. Ja ho crec que ve de gust, ben fresqueta.
    Petons.

    ResponElimina
  9. A mi m'encanta! i així com un granissat encara més!

    ResponElimina
  10. a mi em ve de gust a totes les estacions de l'any!! quina pinta! com disfrutaria ficant-hi cullerada. petons

    ResponElimina
  11. Doncs sí, sí, a mi també! La llet merengada sempre em ve de gust! i feta a casa no té preu, millor que qualsevol tetrabrik! haha. Petonets

    ResponElimina
  12. Jo també em vaig estrenar amb la llet merengada aquest estiu... que bona és oi? Una abraçada

    ResponElimina
  13. Una llet merengada fresqueta sempre ve de gust! Sobretot a mi que m'encanta la canyella ;)

    ResponElimina
  14. I tan que be de gust encara coses fresquetes encara que la calor hagi baixat una mica... T'ha quedat genial Petons

    ResponElimina
  15. Amb la calor que fa al migdia m'aniria de perles! és ben curiós, però mai l'he provada amb clara d'ou i m'has deixat amb l'intriga.. potser que li faci una xarrupada!

    ResponElimina
  16. Hola de nou guapa!! La llet merengada em xifla, i només la vaig fer una vegada... just quan el congelador començava a fer el tonto, o sigui que ho hauré de provar de nou!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  17. I tan que be de gust un gotet de llet merengada!!!!
    Sempre,es deliciosa.
    Petons

    ResponElimina
  18. oooooooooo, amb el que mi m'agrada!!!!! petonets

    ResponElimina
  19. Caram Cristina, mai he provat la llet merengada, sembla molt fàcil de fer oi? mmmmm! petons

    ResponElimina
  20. Molt bona, no acostumo a veure-la però està increïble la pinta que es veu a les fotos.

    ResponElimina
  21. Crec que no l'he provada mai, de ben segur que m'agrada amb la canyella, l'hauré de provar.
    Una abraçada

    ResponElimina
  22. Este ha sido una de las bebidas preferidas en mi nevera!! Bss

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...