dissabte, 2 de juny del 2012

SORBET DE LLIMONA

La calor ja és aquí, les vacances, la Festa Major, pels santjoanencs, i  la revetlla són a la cantonada...com passa el temps! i, amb ella, comença la temporada de les begudes refrescants. Feia temps que volia fer el sorbet de llimona que, juntament amb l´orxata, és la beguda que més consumeixo durant l'estiu.

 

Quin sorbet més saludable i  natural! Quan he consumit sorbet sempre l´he trobat  un pèl ensucrat. Aquest, no. Si us agrada la llimona és ideal perquè us farà baixar la set sense haver de recórrer a beure més líquid. Proveu-lo a fer és molt fàcil i té l' èxit assegurat.
Ingredients
Per a 4-6 persones
-800 ml d' aigua.
-el suc de 6 llimones.
-la pell de 2 de les llimones.
-200 gr. de sucre.
-2 clares d´ou.

Preparació
-En un cassó aboqueu-hi l' aigua, la pell de la llimona i el sucre; deixeu-ho coure uns 10'.
-Deixeu-ho refredar i coleu..
-Expremeu les llimones i afegiu-hi el suc, colat, a la preparació anterior.
-Remeneu-ho ben remenat i guardeu-ho en el congelador. Us anirà molt bé un tàper per treballar el sorbet.
-Passades dues hores, retireu el tàper del congelador i trenqueu la capa de gel amb una forquilla.
-Afegiu-hi les clares, muntades a punt de neu, de forma envolvent..
-Torneu el tàper al congelador i durant les 2 hores següents remeneu el sorbet unes 3 vegades i ja el tindreu a punt per degustar.
-A l´hora de servir decoreu amb unes fulles de menta o sàlvia.

Bon profit!

26 comentaris:

  1. No n'he fet mai de sorbet i m'agrada molt! provaré amb la teva recepta gràcies. Petons

    ResponElimina
  2. M'encanta el sobert de llimona; però no n'he fet mai ........algun dia ho probaré
    Petons

    ResponElimina
  3. A mi també m'agrada molt el sorbet de llimona, quan prenc alguna cosa al carrer és el que demano sempre! M'apunto la recepta perquè t'ha quedat perfecte.

    ResponElimina
  4. Ha de quedar molt bo, he trobat molt curiòs lo de les clares, ho hauré de provar.
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Por el norte no tenemos mucho calor precisamente, pero esta foto refresca a distancia y a apetece darle un sorbo!! qué rico!

    ResponElimina
  6. Es la meva beguda de l'estiu! i si, es veritat a vegades és un pèl ensucrat. Quina pinta el teu! i amb la fulla de menta, quin nivell!
    un petó!

    ResponElimina
  7. Hummmm! Aquest estiu com ens refrescarem.
    Un matí magnífic amb la teva companyia. Fins aviat

    ResponElimina
  8. M'agrada i molt. La textura que t'ha quedat es perfecta. Molt refrescant i lleuger quan la calor apreta.
    Peetons.

    ResponElimina
  9. M'agrada molt. M'apunto la teva recepta que es veu perfecta!

    ResponElimina
  10. Com se nota que ens venen de gust les coses fresques...un sorbet de llimona sempre cau bé!
    Nani

    ResponElimina
  11. Jo sóc de les que sempre demana orxata, però a un sorbet com aquest no li diria pas que no! Quina pinta! Ahir en vaig fer de mojito i va quedar fantàstic també!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  12. Osres tu, quin pinta. Crec que a casa en farem d’aquest sorbet.
    Ens ho hem passat be avui oi??
    Bona cuina

    ResponElimina
  13. Molt bo i refrescant, ben natural, fet a casa. No sé que més es pot demanar...

    ResponElimina
  14. El sorbet queda apuntat i no trigaré a fre-ne...m'encanta!!!
    Pero el plat de presentació es una xulada!!!
    Petonets i bona Festa Major...

    ResponElimina
  15. un rico sorbet Cristina y bien presenado asi es irresistible y con estos primeros calores ya apetece.Y si es verdad que es el unico que baja la sed.
    bona setmana

    ResponElimina
  16. Deliciós, Cristina. Reconec que sóc més d'orxata que de sorbet, però ja me'n post portar, ja, que aquest me l'acabo, no pateixis... he he

    ResponElimina
  17. Uhmmm!!!! M'encanta el sorbet de llimona, ideal per acabar un bon àpat...
    Petons

    ResponElimina
  18. Hola Cristina guapa tu

    nena que bo, anoto la formula

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  19. Guauuuuuuu!!! m´encanta el sorbet de llimona, que bé poder-ho fer cassolà, prenc bona nota dels ingredients... petons,

    ResponElimina
  20. com m'agrada el sorbet de llimona!! prenc nota d'aquesta recepta que la trobo genial i jo mai l'he fet, així que m'estrenaré amb la teva!! jiji petons

    ResponElimina
  21. L'any passat vaig fer el meu primer sorbet, a veure si m'animo amb el teu.

    ResponElimina
  22. Què bé cau un sorbet en una tarda de calor, calor!! T'ha quedat super!!!

    ResponElimina
  23. El sorbet t'ha quedat molt be m'apunto la recepta, al faré.

    ResponElimina
  24. Quin sorbet més refrescant. Amb la calor que tenim últimament va perfecte!

    Avui al bloc d'ESfruita, la botiga online de fruita i verdura de qualitat, us portem unes postres, o un berenar, depèn del gust de cadascú. Un soufflé de poma, us convidem a entrar-hi i a dir-hi la vostra!
    www.esfruita.com/assessorem/souffle-de-poma

    ResponElimina
  25. Cristina, la reina dels postres.
    Un fantàstic sorbet per el estiu.
    Reina, mira el meu blog, tens un premi.
    Petonets......

    ResponElimina
  26. Per a mi, els sorbets representen l'estiu i la calor. El de llimona és dels més refrescants i sempre ve de gust.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...