diumenge, 6 de maig del 2012

PASTÍS DE XOCOLATA AMB NÚVOLS

Al mes d' abril la meva neboda, la Maria, va fet 7 anys. I ho vam celebrar amb aquest pastís de xocolata amb núvols que va tenir molt d'èxit. El pastís el vaig veure en el blog Bocados dulces y salados i, de seguida vaig pensar en la meva neboda i va anar directe a la llista de pendents.
 
És un pastís que porta poca farina això que fa que quedi molt humit i passi xuclant. Un petit accident durant el transport del bescuit ve fer que s´enfonsés de la part superior :-C ;-C però gràcies a que aquest va farcit de nata per sobre no es va notar tant ;-D


Ingredients
Per un motlle de 20-22 cm
-200 gr. de xocolata.
-100 gr. de mantega.
-5 ous.
-175 gr. de sucre.
-40 gr. de farina.
-200 gr. de nata per muntar.
-100 gr de núvols de sucre.




Preparació
-Preescalfeu el forn a 170ºC
-En un cassó al bany maria foneu la xocolata juntament amb la mantega. Quan estigui fosa la deixeu entebeir.
-En un bol bateu els rovells amb un 1/3 del sucre que requereix la recepta fins que estiguin molsosos i hagin doblat el volum.
-En un altre bol munteu les clares a punt de neu fort; a mig muntar i, a poc a poc, afegiu-hi el 1/3 restant de sucre.
-Un cop tèbia la xocolata afegiu-la a la crema de rovells i mescleu suaument. En acabat, afegiu-hi la farina tamissada i torneu a mesclar suaument.
-A la mescla anterior afegiu-hi les clares muntades a punt de neu amb moviments envolvents tot vigilant que no s´abaixin.
-Aboqueu la preparació en un motlle prèviament enfarinat amb mantega i cacau  i l´enforneu a 170ºC uns 45' aprox. Feu la prova de l'agulla.
-Quan estigui cuit i fred procediu a la decoració del pastís. Munteu la nata  i amb una mànega pastissera decoreu la part superior del pastís i després escampeu els núvols de sucre.




Bon profit!

22 comentaris:

  1. Aquest pastís és per xoco-adictes.
    Bona cuina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cristina no t’escapes de fer el taller de mousse

      Elimina
  2. Té molt bona pinta aquest pastís: L'accident que dius, va quedar molt ben dissimulat; ja que no es nota gens:
    petons

    ResponElimina
  3. Quin pastís més xulo!!!! felicitats a la teva neboda!!
    Petonets

    ResponElimina
  4. Quina sort va tenir la teva neboda al rebre aquest pastís. A casa els núvols segur que no arribaríen a taula.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Quina sort te la teva neboda....
    També he tingut el cumpleanys de l'Eva, ja 9 anys.
    Si tinc temps el publicaré aquesta nit.
    Mai he fet un pastis amb núvols, quan ens veiem em dones idees...
    Petons i felicitats.

    ResponElimina
  6. Uhmmmm!!!! Que bo i que bonic amb els núvols!!!! Quina sort tenir una tieta així!!!
    Petonets

    ResponElimina
  7. Gairebé com si fos un coulant? ui, ui, ui... aquí hi veig molta xocolata! I amb els núvols, la meva xuxe preferida... guarda'n un trocet que vinc! Petonet

    ResponElimina
  8. Si que es veu humit!, això el fa més fàcil i ràpid!, l'accident ha quedat completament invisible!, una abraçada!

    ResponElimina
  9. Mare meva, quina pinta !!!!! Xocolata i nubes...combinació irresistible !!!
    Petonets

    ResponElimina
  10. fantastico este pastel de nubes y de chocolate,buena tieta eres.Y el incidente ni se nota,con la nata queda perfecto
    bona setmana

    ResponElimina
  11. uuuooo bonissima la combinació!!! m'encanten els núvols als postres, els hi dona un toc original i diferent!!! petons

    ResponElimina
  12. Mmm... m'encanten aquests pastissos de xocolata amb pioca farina, queden super suaus! I la decoració és ideal per una nena de 7 anys, segur que la Maria va quedar molt contenta!

    ResponElimina
  13. M'imagino que quan va veure el pastís se li va escapar la mà, quina temptació.
    Felicitats a la Maria!

    ResponElimina
  14. Primer de tot, felicitats Maria! Quin pastís més original, perfecte per una nena de l'edat de la Maria!

    Avui a ESfruita.com, la botiga online de fruita i verdura de qualitat, us portem un còctel de gambes fet amb l’alvocat que acaba d’arribar a ESfruita. Us convidem a entrar-hi i a dir-hi la vostra!

    www.esfruita.com/assessorem/coctel-de-gambes-amb-alvocat

    ResponElimina
  15. Aquest any a la mona de la meva fillola li vaig posar unes magdalenes decorades amb xocolata i núbols que feien d'ovelletes i li van encantar. Aquest pastís me les ha recordat, segur que a la maria li ha agradat molt!
    petonets

    ResponElimina
  16. no m'estranya que us agradés! fa molt bona pinta. molts petonets

    ResponElimina
  17. Quina patxoca!! Queda molt bonic! Petons

    ResponElimina
  18. Cristina, t'ha quedat molt xulo. Bo, segur.
    Nani

    ResponElimina
  19. Quin pastís més bonic!!! i la nata t'ha quedat espectacular... jo no aconsegueixo montar la nata tan estupenda com tu ji ji ji. Petons
    www.miscositassrv.blogspot.com

    ResponElimina
  20. Segur que la Maria va estar molt contenta amb aquest pastís! i la resta també... !molt xulo!

    ResponElimina
  21. Bé, amb la pinta que té jo també me'l menjaria. De fet, tots els ingredients m'agraden.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...